Διαγωνισμός για έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικού έτους 2022-2023
Αρνητική γνωμοδότηση και μη έγκριση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) επί αιτήματος του εντολέα μας για υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων αγωγής υγείας σε σχολικές μονάδες της χώρας / άσκηση αίτησης θεραπείας και τελική έγκριση επί του αιτήματος
Με σκοπό την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων αγωγής υγείας (και δη πρώτων βοηθειών) σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία) για το έτος 2022-2023, η εντολέας μας (ιδιωτικός φορέας) υπέβαλε νομίμως συμμετοχή στο πλαίσιο του διαγωνισμού με θέμα «Πρόσκληση υποβολής αιτημάτων για έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού και μαθητικών διαγωνισμών – Σχολικού έτους 2022-2023» του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, πλην όμως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εξέδωσε αρνητική γνωμοδότηση με συνέπεια την μη έγκριση του αιτήματος.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) ως επιτελικός επιστημονικός φορέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκ του θεσμικού του ρόλου, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 87 του Ν.4823/2021, όπως ισχύει, ορίζει τα κριτήρια και τις προδιαγραφές που οφείλουν να πληρούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες και εγκρίνονται είτε από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, εφόσον αφορούν αποκλειστικά και μόνο την ίδια τη σχολική μονάδα, είτε από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν περισσότερες από μία σχολικές μονάδες που υπάγονται στην ίδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, είτε από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της αυτής Περιφερειακής Διεύθυνσης.
Επιπλέον, βάσει της παρ. 3 του άρθρου 87 και της παρ. 1 του άρθρου 88 του Ν. 4823/2021, όπως ισχύει, το Ι.Ε.Π. γνωμοδοτεί και εγκρίνει αιτήματα που αφορούν εκπαιδευτικά προγράμματα και έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Στο πλαίσιο αυτής της αρμοδιότητάς του, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) εκδίδει για κάθε σχολικό έτος «Οδηγό για την έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ερευνών» σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτημάτων, τις προϋποθέσεις έγκρισης και τα κριτήρια αξιολόγησης, ενώ επιπλέον γνωμοδοτεί και εγκρίνει τα προτεινόμενα προγράμματα και τις έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες περισσότερων Περιφερειακών Διευθύνσεων.
Στην προκειμένη περίπτωση, ενώ η εντολέας μας ως υπεύθυνη υλοποίησης των προτεινόμενων προγραμμάτων, πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις έγκρισης, πλην όμως μη νόμιμα και εσφαλμένα κρίθηκε από το ΙΕΠ ως μη έχουσα την ιδιότητα του επαγγελματία υγείας ή της πιστοποιημένης εκπαιδεύτριας πρώτων βοηθειών (αφορώσα επιπρόσθετη προϋπόθεση ειδικώς για τα προγράμματα αγωγής υγείας) και άρα ακατάλληλη για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με συνέπεια να γνωμοδοτήσει αρνητικά προς το Υπουργείο Παιδείας. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η μη έγκριση των προτεινόμενων προγραμμάτων.
Κατά της αρνητικής αυτής γνωμοδότησης του ΙΕΠ ασκήθηκε αίτηση θεραπείας, η οποία έγινε δεκτή και εγκρίθηκε τελικώς η υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της εντολέως μας.